HTML

Szubjektív film kritika

Csak itt a blog.hu-n több, mint 700 filmekkel kapcsolatos blog van. Itt egy újabb, már alig vártátok! Ráadásul ez 2013-ban, pontosabban annak is a vége felé alakult. Már rég nem menő blogot írni. Ez van, későn érő típus vagyok. Leginkább filmekről fogok írni, de az is lehet, hogy rohadtul nem lesz rá időm, vagy már holnap megfeledkezek az egészről...

Friss topikok

47 Ronin

Falcon84 2013.12.28. 23:27

A téli szüneti hármas második filmje következik; a 47 Ronin.

Keanu Reevest valamikor a Matrix idején kedveltem meg, nélküle már nehéz lenne elképzelni a trilógiát. Későbbi filmjeit már nem követtem akkora érdeklődéssel, de azért megnéztem párat. Titkon vártam valami hasonló akció orientált fantasy/sci-fi bármit, amiben módszeresen, látványosan mészárol le lehetőleg minél több ellenséges embert/robotot/sárkányt. Lássuk, mit kaptam!

A rendezőről -Carl Rinsch- nem sok infót találtam, talán ez az első nagyjátékfilmje, nagy fába vágta a fejszét, az biztos. A forgatókönyvért Hossein Amini felelt, de a pletykák szerint egy 5 éves kisfiú, név szerint Kovács Lacika (nagycsoportos óvodás) írta egyik ráérős pillanatában, a szövegkönyvért meg a lila csoportból Nagy Kálmánka (4 éves) volt a felelős. A srácok tényleg odatették magukat, volt itt minden; szamurájok, lovasok kardal és anélkül, boszorkány, kivégzés, véres leszámolás, stb. Azaz, minden ami kell... egy óvodásnak. Én azért vagyok benne biztos, hogy az ő kezük munkája van a dologban, mert a filmben nincs egyetlen sex jelenet sem, még csak csók sem (!!) és ez tipikusan óvodásokra vall, amit nem tapasztalnak, az nem létezik. A film első felét tízórai előtt rakhatták össze, mert ott semmi nem történik, álmosak voltak még, étlen szomjan. Aztán a második felében már dolgozott a pocakban a bögre tej és a parízeres kenyér, felpörögnek az események.

Azt csak megemlíteném, hogy a Wall street farkasa 3 órás, ez meg csak 2, de míg az előbbinél ez nem annyira tűnt fel, itt már nagyon vártam, hogy végre Gandalf elhajózzon a hobbitjával. Vagy valami ilyesmi. Azért jutott eszembe a Gyűrűk ura, mert ott is vagy 20 percig köszöngettek el egymástól. Na és ha már a 47 Ronin végénél tartunk, lol, na ott meg legszívesebben hangosan megkérdeztem volna, hogy "Ez most komoly"?

A történetbe nem megyek bele, az ősi japán mítoszon alapszik, amiben 47 urát vesztett szamuráj megpróbálja megbosszulni vezetőjük halálát. Ezt amúgy hollywoodiasan felturbózták CGI lényekkel, meg egyéb marhaságokkal. Nem pazarlom rájuk a bájtokat.

Foglaljuk össze a látottakat, pozitívum: az örökifjú Keanu Reeves (tényleg nem öregszik), ázsiai nők (ruhában). Ennyi.

Negatívumok: kb minden más.

Ez most akárhogy is nézzük, nem jött össze. Azt nem mondom, hogy nagyon rossz, csak épp hiányoznak belőle azok az alapvető elemek, amik egy normális filmben benne vannak.

Ja, meg ezt a 3D dolgot nem kellene erőltetni. Szerintem baromira nincs rá szükség, de ez persze csak az én szubjektív véleményem. A szinkronról nem is beszélve. Aki nem tud angolul és/vagy feliratot olvasni, az ne menjen moziba. De erről majd máskor részletesebben.

 

Lelkes pontszám: 5/10

47-ronin-posters.jpg

Címkék: 47 ronin keanu reeves a kiválasztott csak nem itt és nem most elfogyott a diós bejgli harakiri a nézőtéren

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkeskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr845715062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása